Cengiz İnşaat, Slovenya'daki Karavanke Tüneli projesinde önemli bir aşamayı geride bıraktı. Alp Dağları'ndaki stratejik tünelin altyapı çalışmaları tamamlandı. Proje, Akdeniz, Balkanlar ve Orta Avrupa'yı birbirine bağlayan karayolu ağının önemli bir parçası. Avusturya'ya ulaşımı kolaylaştıracak olan tünelin 2026'nın ilk çeyreğinde trafiğe açılması planlanıyor. Cengiz İnşaat, Slovenya sınırları içinde kalan 3.446 metrelik kısmın inşasını üstlendi. Bu proje, Avrupa Birliği tarafından finanse ediliyor ve Türk müteahhitlik sektörü için önemli bir başarı örneği teşkil ediyor. Tamamlanan çalışmalar arasında mekanik ve asfalt tabakaları, beton yol imalatları, epoksi boya imalatları, tünel aydınlatma ve havalandırma sistemleri ile diğer elektromekanik sistemler bulunuyor. Projenin toplam maliyeti 120,2 milyon avro olarak belirlenmiş olup, bu miktarın önemli bir kısmı Avrupa Birliği tarafından karşılanıyor.
Karavanke Tüneli: Stratejik Bir Ulaşım Projesi
7.822 metre uzunluğundaki Karavanke Tüneli, Slovenya'nın en uzun karayolu tüneli olma özelliğini taşıyor. Projenin tamamlanmasıyla birlikte, Avrupa'nın önemli bir ulaşım aksı daha hizmete girecek ve bölgedeki uluslararası ticaret ve turizm faaliyetleri canlanacak. Tünel, 8 ülkenin ulaşımını doğrudan etkileyecek. Cengiz İnşaat, zorlu coğrafi koşullar altında bile projeyi zamanında tamamlayarak Avrupa'da Türk müteahhitliğinin gücünü gösterdi. Proje, 175 Türk vatandaşı dahil olmak üzere toplam 225 kişinin istihdam edilmesine olanak sağladı. Tünel açıldığında ilk üç yıl boyunca, eski tünelin yenilenmesi sürecinde, tek tüp olarak gidiş geliş trafiğine hizmet verecek. Daha sonra ise yalnızca Slovenya-Avusturya yönlü trafiğe açık olacak.
Proje Müdürü Mert Çevik'ten Açıklamalar
Cengiz İnşaat Proje Müdürü Mert Çevik, altyapı çalışmalarının kısa sürede tamamlandığını vurguladı. Geçen yıl nisan ayındaki ışık görme töreninin ardından tünelin temel ve invert betonu, nihai kaplama betonu, tavan plakaları ve kablo kanalları hızla tamamlandı. Çevik, tünelin açılışının bölgesel ve uluslararası ulaşımı önemli ölçüde iyileştireceğini belirtti. Projenin kapsamına, gişelerden tünele kadar olan yol, 165,2 metre uzunluğunda ardgermeli bir köprü, havalandırma ve aydınlatma sistemlerinin yönetiminin yapılacağı portal binası ve 1000 metrekarelik 3 katlı idare binasının da dahil olduğunu açıkladı. Çevik, Avusturyalı elektromekanik sistem yüklenicisiyle işbirliği içinde çalıştıklarını ve şu anda üstyapı çalışmalarına odaklandıklarını ifade etti. Üç yıllık eski tünelin renovasyon süresince yeni tünelden toplam 15 milyon aracın geçmesi bekleniyor.
Avrupa Birliği Destekli Proje
Karavanke Tüneli projesi, Avrupa Birliği tarafından finanse ediliyor. Projenin 120,2 milyon avroluk ihale bedeli, AB fonları ile karşılanıyor. Cengiz İnşaat, bu önemli projede yer almaktan duyduğu gururu dile getirerek, Avrupa'daki ulaşım altyapısına katkıda bulunmanın önemini vurguladı. Projenin tamamlanmasıyla birlikte, Slovenya ve Avusturya arasındaki ulaşım daha hızlı ve güvenli hale gelecek. Bu durum, iki ülke arasındaki ticareti ve turizmi de olumlu yönde etkileyecektir. Proje aynı zamanda, bölgesel kalkınmaya önemli katkılar sağlayarak, ekonomik büyümeyi destekleyecektir. Cengiz İnşaat, gelecekte de benzer büyük ölçekli projelerde yer almaya devam etmeyi hedefliyor.